O zdraví

Aj migrénu vyliečite stravou

Pociťujete jednostrannú bolesť hlavý? Pri pohybe sa bolesť zhoršuje? Bolesť je silná až stredná, ktorá sa opakuje viackrát do mesiaca? Vraciate? Ste citlivý na svetlo a zvuk? Je vysoko pravdepodobné, že môžete trpieť práve migrénou.

Príčiny môžu byť rôzne:

  • nekvalitná strava
  • starosti, trápenie
  • nízky krvný tlak
  • hormóny – ženy trpia častejšie migrénou ako muži
  • alkohol

Čo pomáha pri migréne ?

  1. Magnézium (horčík)

Ľudia s migrénou často trpia nedostatkom magnézia. Prečo práve horčík? Horčík má dôležitú úlohu pri riadení napätia v krvných cievach a cievach vedúcich do mozgu. V mnohých štúdiách sa magnézium prejavilo ako účinná pomoc pri liečbe migrény. Stále je otázne v akej úprave a v akom dávkovaní sa má používať. Magnézium nie je prvá pomoc. Mal by sa užívať dlhodobo.  Ak užívate magnézium vyvarujte sa potravinám  ako  sú: alkohol, sladené nápoje , limonády, kola, káva, veľa živočíšnych tukov. Prečo? Sú ničiteľmi magnézia.

  1. Vitamín B2 ( riboflavín)

Pre náš mozog potrebujeme stály prísun energie –vitamín B2. Ako prevencia proti migréne.  Potraviny bohaté na vitamín B2 sú:  zelená listová zelenina, brokolica, ružičkový kel, mandle, huby, sója,  jogurt, vajcia.

  1. Zelený čaj

Pri začínajúcej migréne si uvarte veľký pohár zeleného čaju a dajte doň 2 klinčeky, kúsok škorice a citrónovú šťavu. Zelený čaj sa už od dávna používal ako liek proti migréne.

Nezabudnite ani na pravidelné stravovanie, dostatočné množstvo zeleniny v jedálničku a omega 3 mastné kyseliny. 

Načo si dávať pozor ?

  • vyhýbať sa rýchlym sacharidom (biely chlieb, cestoviny, sladkosti, koláče)
  • polotovary
  • alkohol
  • stres
  • málo spánku
  • kofeín – príliš veľa kofeínu môže byť spúšťačom migrény

Zaujímali by vás potraviny, ktoré sú vzhľadom na váš zdravotný stav vhodné? Ozvite sa nám do mailu.